تور عمان

سه شنبه 21 فروردين 1397
14:30
ایمان نعمتی

عمان کشوری عرب نشین می باشد که در قسمت شبه جزیره ی عربستان واقع گردیده است و به عنوان دومین کشور بزرگ عربی از نظر مساحت شناخته شده است. کشور عمان دارای مرز دریایی با ایران است که این مرز دریایی میان دو کشور، و تسلطی که هر دو بر روی تنگه ی هرمز دارند باعث ایجاد روابط نزدیک ، میان ایران و عمان شده است. به صورت سفر به تور عمان، نه تنها احساس غربت در این سرزمین نخواهید کرد، بلکه مردمان فروتن آن این حس را به شما القا می نمایند که در کشور خود به گشت و گذار می پردازید. قسمت اعظم مساحت کشور متشکل از رشته کوه های سخت و پهنای ساحلی آن در حدود 1700 کیلومتر می باشد و همچنین دارای آب و هوای خشک و گرم است به همین دلیل تور عمان در فصول گرم سال می تواند بسیار آزار دهنده باشد.
قابل توجه گردشگران تور عمان، کشور عمان داراری حکومتی پادشاهی است که پاتخت آن شهر مسقط می باشد ، و بیش از 2 میلیون جمعیت در آن زندگی می کنند. در طی چند سال گذشته و در پی سیاست های گردشگری که برای جذب توریست در مسقط به کار برده شده، و به لطف جاذبه های طبیعی و فرهنگی بسیاری که در این منطقه وجود دارد، تور عمان، به خصوص شهر مقسط به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است و امروزه تور عمان یکی از پر طرفدار ترین تور ها در ایران نیز می باشد . این محبوبیت تا آنجایی پیشرفته که امروزه مسقط را به عنوان پایتخت گردشگری کشور های عربی می شناسند. اما جدای از این مسئله جالب است بدانید که دوقسمت از عمان از خاک اصلی این کشور جدا می باشند. یکی از آن ها مسندوم نام دارد که در انتهای تنگه ی هرمز قرار گرفته استو شهرستان کوچکی می باشد و بخش دیگر مدحاء نام دارد. مدحاء می توان گفت که از خاک عمان جدا بوده و در خاک امارات قرار دارد. زیرا امارات متحده ی عربی از 4 طرف آن را محاصره کرده است و به همین دلیل می توان گفت که تحت تسلط امارات متحده ی عربی قرار دارد.
گردشگران تور عمان باید بدانند که یکی از منابع اصلی در آمد عمان صنعت نفت، ماهیگیری و کشاورزی است. اما ناگفته نماند که صنعت گردشگری هم یکی از درآمدهای اصلی بعد از این سه شاخه شناخته می شود. در طی سرمایه گذاری های حکومت در چند ساله گذشته و احداث هتل های چند ستاره به همراه مراکز تفریحی گوناگون صنعت گردشگری عمان دست خوش تحولات عظیمی شده است. به طوری که می توان این نوید را به مسافران و گردشگران تور عمان داد که در آینده همراستا با صنعت نفت و در صدر لیست درآمد عمان قرار خواهد گرفت.
میهمانان عزیز و گرامی تور عمان باید بدانند که زبان و نوشتار رسمی مردم عمان عربی می باشد اما اگر شناختی از زبان عربی ندارند نگران نباشند، زیرا می توانند کسانی را پیدا کنند تا با آن ها به زبان انگلیسی صحبت کرده و راهنمایی بگیرند. البته ناگفته نماند که درصد کمی از مردم عمان را ایرانی ها تشکیل می دهند پس مسافران تور عمان احتمال پیدا کردن یک هم زبان را خواهند داشت. دین رسمی این مردم اسلام است و بخش اعظم مردم پیرو مذهب اباضیه می باشند. واحد پول عمان ریال عمانی می باشد که گردشگران تور عمان می توانند به راحتی پول خود را در این کشور چنج کنند.
اگر بخواهیم از جاذبه های این کشور برای گردشگران تور عمان بگوییم، از جمله جاذبه های تفریحی عمان می توان به تفریحات ساحلی همچون شنا، قایق سواری، غواصی، موج سواری، گرفتن آفتاب و کایتینگ اشاره نمود. ناگفته نماند از آنجایی که سواحل عمان دارای وزش ملایم نسیم می باشند، بهترین شرایط برای پرداختن به ورزش کایتینگ را دارند و این موضوع، عمان را به یکی از بهترین مناطق کایتینگ تبدیل نموده است. مسافران تور عمان فراموش نکنند که عمان دارای یکی از تمیز ترین خط های ساحلی در جهان است. به گونه ای که هنگام قایق سواری در حاشیه های کم عمق ساحل به راحتی می توانید شاهد زندگی موجودات دریای باشید و به راحتی تا عمق 30 متری کف دریا را مشاهده کرده و به تماشای دلفین ها و لاکپشت های 100 ساله بنشینید.
همچنین گردشگران تور عمان توجه داشته باشند که جدای از تفریحات ساحلی ، بیابان های این کشور هم دارای جذابیت های خاص خود هستند و با تفریحاتی همچون اسکی روی شن های نرم و ماشین سواری روی تپه ها، گردشگران را به سمت خود می کشانند و می توانید همراه با تور عمان تمامی این تفریحات با قیمت های مناسب تر تجربه نمایید. از این دو که بگذریم، گردشگران و میهمانانی که با تور عمان به این کشور سفر می کنند، نباید جاذبه های تاریخی را نباید فراموش کنند. عمان دارای بناها و قلعه های تاریخی عظیم، قنات ها و چشمه های آب شیرین بسیاری است که به دلیل خاص بودنشان در فهرست میراث فرهنگی سازمان یونسکو ثبت شده اند. تمامی این مسائل توانسته تا کشور عمان را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل کند، از این رو سفر به تور عمان به شما گردشگران عزیز و گرامی پیشنهاد می شود.
سفر به عمان و دریافت ویزا برای ایرانیان کار دشواری نیست. مسافران تور عمان می توانند به راحتی در مرز هوایی ویزای یک ماهه ی خود را، چه به صورت فردی و یا به صورت تور تهیه نمایند. همچنین می توانند ویزای خود را تمدید کنند، اما برای اینکار باید نزدیک به 2 ساعت را در مسقط منتظر بمانند. اما اگر با کشتی قصد سفر به تور عمان را دارید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که کشتی های گشت زنی بسیاری در آب های مسقط در حال حرکت و رفت و آمد هستند، اما معمولا کشتی های مسافربری نمی توانند به صورت مستقیم به مسقط بروند. همین طور شما می توانید با ماشین شخصی خود به تور عمان سفر کنید. اما قبل از هرچیز باید بدانید که این کشور دومین رتبه را در زمینه ی تصادفات رانندگی که منجر به مرگ می شوند دارد. جاده هایی از مرز امارات وجود دارند که دسترسی به آن ها آسان است اما از مسیر یمن به دلیل مقرراتی که برای خروج خانم ها وضع شده با مشکل مواج خواهید شد. مرز های عمان و عربستان هم به دلیل نداشتن مرز مشخص گزینه ی خطرناکی برای سفر شما خواهند بود. پس در نظر داشته باشید که آسوده ترین راه برای سفر به عمان مرز های هوایی می باشد که با ایر لاین های مختلف با مدت زمان هوایی 2 ساعت می توانید به راحتی به مسقط برسید.

همچنین برای سفر به این کشور می توانید از تور لحظه آخری استفاده نمائید.


[ بازدید : 69 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تور های لحظه آخری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]