آنکارا

پنجشنبه 23 فروردين 1397
12:46
ایمان نعمتی

آنکارا پایتخت کشور ترکیه بوده و همچنین مرکز سیاسی استان آنکارا می باشد. آنکارا بعد از استانبول، بزرگ ترین شهر ترکیه محسوب می شود. این شهر که همواره گردشگران تور آنکارا را به سمت خود جذب می کند، در منطقه آناتولی مرکزی ترکیه واقع شده است.
آنکارا با مساحتی حدود 25632 کیلو متر مربع (9500 مایل مربع) در 39.9334 درجه شمالی و 32.8597 درجه شرقی قرار دارد و از حیث قرار گیری در منطقه ای تقریبا سرسبز و خوش آب و هوا هر ساله گرشگران تور آنکارا را به این منطقه جذب می کند.
جمعیت شهر آنکارا طبق آمار سرشماری سال 2017، 5.445 میلیون نفر گزارش شده که در هر یک کیلو متر مربع 1551 نفر را در خود جای داده است.
ارتفای این شهر از سطح دریا حدود 938 متر می باشد.
گردشگران تور آنکارا با لحظه آخر همراه باشید تا اطلاعاتی دقیق تر حول محور موقعیت جغرافیایی این شهر در اختیارتان قرار دهیم.
شهر آنکارا با داشتن پوشش گیاهی منحصر به فرد، تعدادی سد، دریاچه ها رودخانه های طبیعی و مصنوعی، کوه های متعدد و غیره به یکی از شهری های پر طرفدار برای گردشگران تور آنکارا مبدل گشته که در ادامه قصد داریم توضیح مختصری راجع به هر یک از این منابع طبیعی و مصنوعی در اختیار گردشگران تور آنکارا قرار دهیم.
سد آب آشامیدنی
• سد Bayindir
• سد Camlıdere
• سد کوبوک 1
• سد کوبوک 2
سد آبیاری
• سد Asartepe
سد آب آشامیدنی و آبیاری
• سد Kurtbogazı
سد برای نیروگاه های برق آبی
• سد Kesikkopru
• سد Sarıyar
سد های کوباک یکی از جاذبه های طبیعی شهر آنکارا بوده که به نوبه خود می تواند برای گردشگران تور آنکارا جذاب باشد.
پوشش گیاهی و زمین های این شهر را به طور تقریبی حدود 50 درصد زمین های کشاورزی، 28 درصد جنگل ها و 10 درصد باقی مانده را چراگاه دام ها تشکیل می دهند. لازم به ذکر است که عمده محصولاتی که از زمین های کشاورزی آن کشت می شود، گندم است.
از دریاچه های موجود در این شهر می توان به بخشی از دریاچه نمک اشاره کرد. به طور کلی شهر آنکارا را می توان شهری خشک قلمداد کرد اما در مناطق شمال شرقی آنکارا جنگل های استپی را شاهد هستیم.

همچنین برای سفر به این کشور می توانید از تور لحظه آخری استفاده نمائید.


[ بازدید : 30 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تور های لحظه آخری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]